Förlossningsberättelse

Natten mellan torsdag och fredag (28e-29e okt) vaknade jag ganska ofta av att jag hade ont. (hade ont i skelettet sedan tidigare) så jag fortsatte att försöka sova. När klockan slog 6 så ringde jag ner till förlossningen för att få råd.
Jag: Hej mitt namn är Lisa och jag har en fråga, jag har haft ont hela natten och jag är 38 fulla veckor och ville bara kolla så att min förlossning inte är på gång?

Förlossningen: Ne det är inga värkar du har, det är förvärkar, du ska inte ha barn förns om en vecka minst, du är ju förstföderska, ta en alvedon och lägg dig igen.

Jag: jaha okej, tack då.

Jag tar en alvedon och ska lägga mig i sängen igen men lyckas inte. Jag vandrar fram och tillbaka i lägenheten och tycker att värkarna blir kraftigare men det va ju bara förvärkar så jag försökte att tänka på annat.

Klockan blir halv 9, jag möter upp Della och vi går vidare för att möta upp Jenny, jag skulle vara barnvakt i dryga en halvtimme-timme. Vi gick till Fc sålänge och pt frukost. Eller jag försökte iaf för värkarna blev starkare och starkare. Som tur är så finns det en barnmorska som jobbar där, jag gick in till henne och rådfrågade henne, hon kände på min mage och jag fick 2 sammandragningar på 10 min med värkar. Hon sa att min förlossning var igång och när ja inte orkade vara hemma med denna smärta längre så skulle jag åka in till förlossningen.

Kl 10 ringde jag till Jonatan (pappan) och sa att han skulle vara beredd på att få åka in när som. Ringde mamma i sama veva och sa att hon skulle hämta mig för att åka in. Jag gick hem och packade ner de sista i BB väskan och väntade på mamma (hon hämtade Jonatan innan mig)

Halv 12 va vi inne på förlossningen och inskrivna. Jag va öppen 4 cm. Efter någon timme bad jag om lustgas för då hade det blivit värre. 1 timme senare låg jag på sidan och va redo att föda. Bm skulle bara ta hål på vattnet men det hann precis gå när hon kom med "pinnen".

Efter 4,5 timme så var lilla Lowe född, frisk som en nötkärna och sötare än socker!

Mamma, Jonatan och Jennie var med på min förlossning och jag tackar dom högt för det stödet jag fick!

(hittar inte kamerasladden så bilder kommer sen)

1 Nathalie:

skriven

Ååå han är verligen jätte söt Lisa., det har ni gjort riktigt bra. Jätte fint namn ni har valt till er lilla kille.

När får man komma och kika på det lilla underverket då?



Många stora kramar Nathalie, Johan och Nova. <3

2 Sussi:

skriven

Vilken sötnos du har skaffat dig :D

Kommentera här: