20/6-2013

Ja torsdagen den 20 juni blev Lowe storebror till för tidigt födda Tyr & Lex.

Jag åkte in till förlossningen den 11 första gången. Hade lite aningar att något va på G.
De mätte livmodertappen och de såg bra ut. 3,6 cm mätte de då. Jag fick åka hem igen.

Tisdagen den 18/6 åkte jag in för att jag hade oregelbundna värkar. Gjorde samma mått igen och då visade de sig att livmodertappen va 2,3 cm. Alltså mogen.

Fick stanna över natten, fixa barnvakt och kattvakt. Jag ville bara hem!

Första natten va nog den segaste, fick sprutor för att stoppa förlossningen och även dropp. De gick hur bra som helst.

Torsdag morgon, tror kl va 03.15. Jag vaknade av att droppåsen skulle bytas. Halv 4 bad jag om en värmedyna för jag hade så ont i ländryggen.

Mellan 04 & 06 hade jag 1 värk. En som inte kunde stoppas av någonting. Livmodertappen förändrades och de blev akut kejsarsnitt.

Tyr föddes 06.21, vägde 760 gram och var 31 cm lång.
Lex föddes 06.22, vägde 765 gram och var 32 cm lång.

Allt gick så fort så jag valde att bli sövd. Halv 11 fick jag träffa mina barn för första gången!

Nu ligger de i kuvös med respirator (de kan andas själva) och de är redan busfrön. Nästa vecka får jag troligtvis hålla i mina hjärtan för första gången. Synd bara att Lowe inte får träffa de än.

Mina älskade barn! Jag älskar er! ❤❤❤

Jag ba är trebarnsmamma.

Kommentera här: