Vård och omsorg

Va på komvux med tvillingarna och berättade lite om deras vardag. Hur ett liv med vård i hemmet ser ut i verkligheten, inte bara läsa om de. 
De va faktiskt lite kul. Trodde jag skulle dö av rädsla men med dessa människor som va där så va de helt okej. 

Eftersom jag har jobbat med människor sen 2005 så kunde jag jämföra och själv få känna hur de verkligen känns för de personer som har hemvård. 
Folk kommer in på ens privatliv, ser hur du bor, kollar när du diskar, lagar mat ja you name it. Helt klart ett intressant ämne att ta upp i skolan, plus att försöka bjuda in någon som har vård i hemmet för att få en blick på de hela. 

Jag som är så social tar de bara så som de är. Jag älskar att ha folk hos mig. Har haft de i 3 månader nu och jag säger fortfarande så som jag sa från start. 

Fråga gärna! 

Kommentera här: