Åkte in med njursten, födde barn

I september kom våran efterlängtade Kian 😍
4095g tung och 53cm lång. Han föddes med handen framför ansiktet och navelsträngen hårt runt halsen ett varv. 
Han var lite blå när han kom ut och behövde lite andninghjälp.
Här ligger han på neonatalavdelningen för att han hade lågt blodsocker. 



Okej, det började söndag den 8e. 
Började få ont i höger sida, lite lätt, som håll bara. 
Efter en liten stund så blev det bara värre och värre. 
Mamma fick ringa ambulans eftersom jag bara låg på golvet och grät och skrek. 

Ambulansen kom och jag gick ut till den, långsamt.  Knappt så det gick att gå ens.
I ambulansen så misstänker de njursten eftersom det gjorde ont i det området. 

Jonny följde med i bilen bakom ambulansen. 
Väl inne så hamnade jag på förlossningen eftersom jag var höggravid. 
De försökte medicinera mig men eftersom jag var gravid så fick jag inte ta vad som helst och de ville inte hjälpa mig att ta ut bebis heller eftersom han mådde bra. 

I vissa stunder gick det över och jag vilade så gott jag kunde innan nästa anfall. 
Jag har aldrig haft så ont som jag hade då i hela mitt liv. 
(jag brukar inte kunna visa när jag har ont men nu kunde jag inte hålla tillbaka) 
Jonny visste inte hur han skulle kunna hjälpa till heller så han mådde inte så bra heller. 
Efter många långa timmars smärta så gick det över, jag fick åka hem och vila för att dagen efter bli igångsatt. (enbart för njursten en) 
Den 9e Fick jag göra ballongmetoden. 
Vi satte in den 22.30 på måndagen och tog ut den 11.30 dagen efter. 
De tog vattnet 12.15 tror jag och det fanns en risk med det också så jag fick fasta ifall det skulle bli akut snitt. 
13.30 är Kian född. Utan förlossningsproblem. Tack och lov. 

Nu väntar jag på en operation för att ta bort njurstenen. 


Kommentera här: