5 år ♥ 2010 - 2015

På fem år har jag levt ett liv som ingen annan kan tänka sig ens.
Mitt liv startade när min äldsta son kom till världen, 20101029. Den bästa dagen i mitt liv, en jättebra förlossning på bara 4,5 timme. fick stanna över helgen för att han hade bajsat i vattnet och de var risk att åka hem direkt.
   
 
De var lätt att vara mamma, Lowe, världens lugnaste barn. Han sov hela nätterna, var aldrig ledsen eller nåt.
När han blev 2,5 år så kom min stora utmaning. Jag skulle bli trebarnsmamma och han skulle få 2 syskon, tvillingar.
 
20130620  -  06.21
Då kom första tvillingen, Tyr, han föddes i vecka 25+6 med bara ynka 760gram och 31 cm lång.
06.22
Kom den andra tvillingen, Lex, 765gram och 32cm lång. Akut kejsarsnitt.
 
 
Jag träffade då mina nyfödda barn när de var 4,5 timme. Så små låg de i sin varsin kuvös med alla sladdar och slangar som jag inte hade någon aning alls om vad de tillhörde.
En lång tub nerkörd i halsen på de små liven med syrgas, sladdar till naveln med blod, slang i näsan, alla apparater som pep och ingenting fick jag röra. Nu var livet skört, en enda liten spindeltråd.
I 2 veckor fick jag bara titta och röra barnen lite lätt tills jag äntligen fick hålla dem, TILLSAMMANS!
 
 
 
Efter 5 veckor så åker vi till uppsala och opererar Ductus, hjärtat.
Ductus är ofta ett hjärtfel på barn som föds prematurt, som kan läka av sig självt.
1,5 vecka senare är vi på hemmaplan igen.
 
5 månader gamla så har läkarna upptäckt att de inte går att andas utan hjälpmedel. De blir Trakeotomi.
De var första gången de opererade Trach sen 70 talet. Idag är de ungefär 5 personer som har de i våran stad.
Nöddop i vecka 5, läkarna trodde inte på överlevnad.
De kan inte äta via munnen då de har gomspalt, de har en knapp/peg som sitter på magen för att få i sig näring. Infasource och puré. De kan inte sitta själva, inte krypa eller stå/gå. Assistenter dygnet runt. De är som ett minisjukhus hemma.
 
Idag är killarna 2,5 år och de är lika stora som en 9 månaders bebis ungefär. De har även fått äran att bli storebröder.
 
♥ Här är Tuss:
Världens jobbigaste förslossning, blev igångsatt på begäran.  3,5 månad idag.
Förutom att hon skriker mycket på nätterna så är hon världens charmtroll.
 
Just nu i detta skede så ligger Tyr och Lex inne på avdelning barn på sjukan för behandling av lunginflammation. De är inte den första och de är definivt inte den sista.
 
Mitt liv går inte att jämföra och jag skulle ALDRIG byta de mot något annat!
 
Assistenterna är och kommer ALLTID att vara min familj!
 
Puss på er!  ♥
 
1 Carolina Thoor:

skriven

Åh vad tragiskt med dina tvillingsöner, men härligt att dem ändå mår hyfsat bra och att dina andra två barn blev friska! :)

2 Viktoria:

skriven

Blir alldeles varm i hjärtat att läsa att allt har gått bra med alla! Vilken härlig familj! :o)

3 Sandra':

skriven

fin blogg :)

4 Lisa Elisabeth:

skriven

Vilken historia! Tårarna rullar ner för mina kinder, gud vad jag imponeras av det du skriver! Eran historia är så mäktig och skör på samma gång. Tack för att du delar med dig <3

5 Tilda Barkselius:

skriven

Du är så grymt stark som trotts allt ändå verkar så positiv. Allkärlek till dig och din familj!!

Kommentera här: