förlossningsberättelse 20-21/4

KÄNSLIG BILD/VARNING! 


Ja den gick snabbt. 

Började tina kräftor för att jag skulle ha en lugn filmkväll för mig själv. Barnen sov ju. 
Gick in på toa för att kissa.. när jag reser mig upp så fortsätter de rinna och jag trodde att jag fortsatte att kissa. (Tänkte att jag har fått slappa muskler där nere)

Tar på mig en binda för att verkligen kolla så de inte var vattnet som hade gått..
De tog en kvart sen var den full.. då anade jag att vattnet hade gått. Sprang fram och tillbaka mellan toa och kök och försökte med alla knep för att läcka mer för att förstå. Vattnet gick (sipprade) halv 11 (22.30) på fredagskvällen.

22.45 började värkarna, var 3e minut kom dem.
Jag ringde in och berättade allt. De bad mig komma in för en koll.
Jag ringer till Jonny (som inte svarar) 
Ringer sen till mamma för att få in en barnvakt.. mamma kunde inte eftersom hon hade druckit öl.
Ringer då pappa som åt kvällsmat och skulle också ta de lugnt.  Han kom ca 23.20.
Jonny ringde tillbaka och jag förklarade att jag bara ska in på koll så han skulle hinna fixa barnvakt ifall de va något. 

Gick hemifrån 23.30 och hade värkar varannan var 3e minut så jag ringde Jonny och så att han fick komma in iaf, han tänkte samma så han skulle hinna hitta parkering.

23.40 var jag inne i ett rum, Jonny kom 3 min efter mig. Jag blev undersökt och var öppen 4 cm. 

Värkarna var så intensiva så jag började gråta under en värk. Bad om spinal & lustgas (Berättar mer om den sen)

Kommer inte ihåg vad klockan va när de satte spinalen. Jag blev helt bortdomnad från bröstkorg och neråt och var dessutom hög på lustgas så jag tyckte de va skitkul.

Började få krystvärkar strax efter spinalen. Blev undersökt och var öppen 10 cm. När huvudet var (ring of fire) så fastnade han där och hjärtljuden försvann.

De kallade in en läkare som skulle sätta elektrod på huvudet för att sedan dra ut honom, men då tryckte jag på utav bara faan och då föddes han. 

02.23 föddes vårat mirakel. ♡
nyfödd ♡
Bilden är Min egna. Äganderättslagen.

Kommentera här: