Förlossningen

6/1-2021
Jag vaknade run 8.30 den morgonen och var väldigt förvånad över att ha fått sovit hela natten. Kände efter innan jag gick upp ur sängen och tänkte att det kanske var dags men kände inget annorlunda. 

Gick upp, åt frukost och satte mig vid barnen och Jonny i soffan.

Runt 12 så började jag få värkar, ganska oregelbundna så jag trodde att det var förvärkar. Men det var det inte.

Runt 15,30 beställde vi mat för jag visste att det var på gång nu. Försökte äta men det gick inte så bra. Ringde pappa och susanne för att de skulle vara barnvakt eftersom mamma jobbade. 
Vi åkte hemifrån kl 17.10 ca och var framme på förlossningen 17.20. Blev undersökt (jag gissade på 3 cm öppen) men det visade sig att jag var öppen 7 cm. 

Blev inskriven 17.40, tog värkarna med lustgas och satt på knä på golvet för att jag inte kunde ta mig upp i sängen. Det gjorde för ont. Där födde jag henne, Zelda. Med segerhuva (hinnorna sprack när huvudet var ute) tog en sista krystvärkarna och tog upp henne i famnen ❤️ 

Älskade Zelda, du tog oss med storm. Jag var helt chockad när jag hade fått upp dig. Det gick så snabbt. Är så glad att jag fick allt på film. 
4090g och 53cm lång var du, tyngst av alla. Men du är så välkommen och älskad. 
1 Anonym:

skriven

Grattis till din bebis! :)

2 Anonym:

skriven

Grattis till din bebis! :)

Svar: Tack så mycket :)
Lisa Andersson, Allarud

Kommentera här: