3 veckors vinterkräksjuka med Vattkoppor

Förra månaden var helt galen. Tuss började med att få vattkoppor som sedan smittade Tyr. Tuss klarade sig men bara några få prickar men Tyr fick många fler och hans blev mer såriga.
Veckan efter det så började Tyr och Lex kräkas (mer än vanligt) och få dåliga magar. Jag trodde de hade fått clostridier, men inte enligt sjukvården. vi fick alltså inte undersökas eller ta prover.
 
När de tillslut inte dfick behålla varken vatten eller bättskeersättning så gissade jag på en tidig vinterkräksjuka..
Jag fick det först, samma natt fick Tuss och en assistent det. Sen gick det en assistent nästan varje dag. Som tur var så varade denna sjukan i en natt sen var man nästan på topp igen dagen efter.
 
Senast i måndags fick jag hämta hem Lowe för att han hade kräkts i skolan... vi hade inte haft sjukan då på ett par dagar så jag tror att den går runt nu överallt.
 
 
I lördags den 28 åkte vi till Liseberg.
Jag, Jonny, Tommy, Johanna & Dennis (vuxna)
Oliwer, Felicia, Elias, Lowe, Alwin, Tuss och Lijon.
 
Lijon fick inte åka något men han var en jättenöjd bebis som hägde mest på min eller Johannas höft. Sov en del i barnvagnen också.
Tuss provade åka lite med gallskrek varje gång så vi fick springa runt med henne lite ist.
Lowe och Alwin åkte massor om och om igen hela tiden.
Dennis var med Oliwer, Elias och Felicia och åkte lite större saker.
Jonny och jag varvade med att få åka.
Jag och Johanna åkte inte så mycket (är man feg så är man) haha
Jonny åkte både Valkyria och Helix. 
Vi vann en del också. Typ 8kg godis.
 
 
 
 
Lijon som är lite mer än 5 månader har börjat ställa sig på knä och gunga, vart tog tiden vägen. Min stora bebis.
Han väger numer lite mer än 7 kg och är 66 lång. Min lilla munsbit 💖
 
xoxo
 
1 anneli:

skriven

men gud vad segt. Hoppas de har verkligen kryat på sig nu :)

Svar: Ja vi alla är helt friska nu :) så skönt.
Lisa - Familjen Cirkus

Kommentera här: