menskopp & Cellprover

Igår fick jag tillbaka min mens efter förlossningen och jag blev överlycklig haha 
Jag skulle äntligen få prova min menskopp. 
Jag kan starkt rekommendera den (!!) Även om det kan vara svårt att sätta in den så ge inte upp. Prova flera gånger och på olika sett så kommer det garanterat att funka. Jag älskar den redan och jag har bara haft den 1 dag.
Den finns på  menskopp
För varje såld Rosa kopp i oktober skänker vi 5 kr till Cancerfondens Rosa Bandet-kamp
 *Love it!*



Fick brevet från provsvaren på mina cellprover. Jag hade hpv (human papillomvirus) vilket är rätt så vanligt att ha. 
Jag hade även cellförändringar. Fick dock inte veta vilken grad. Ska tillbaka inom 4 månader för ett nytt prov. Jag är livrädd nu. Kommer jag få cancer? Kommer det att utvecklas? 
Hur långt har det gått? 
Jag har inte gjort cellprover på 10 år (!!) Kommer aldrig mer vänta så länge. 
Jävla skit. Gör era cellprover. Är ni rädda? Gör det i alla fall! Bättre att någon får undersöka er än att man upptäcker sånt här och det kan bra försent. Ta med er  någon om ni inte vill gå själva! 
Ta hand om er! 

Xoxo

Kommentera här: